poniedziałek, 24 października 2022

SEO- Analiza konkurencji

Kiedy niektórzy ludzie patrzą na wyniki wyszukiwania, widzą niebieskie linki, obrazy i filmy. Ja widzę niezliczone sposoby analizy tego, jak treść plasuje się na stronie wyników. Wykorzystanie wyników wyszukiwania do badań SEO może dać Ci precyzyjne wskazówki, jak podejść do strategii SEO na słowo kluczowe. Przyjrzyjmy się bliżej temu, jak strategicznie wykorzystać wyniki wyszukiwania, zaczynając od spojrzenia z lotu ptaka na konkurencję, aż po najdrobniejsze szczegóły dotyczące tego, jak stworzyć stronę internetową w oparciu o strony o najwyższej pozycji.

Jak zacząć

Aby rozpocząć badania SEO, będziesz używał mieszanki narzędzi i pracy ręcznej ze stroną wyników wyszukiwania (SERP) jako przewodnikiem po badaniach. Dla obu metod, założenie jest takie, że już zrobiłeś swoje badania słów kluczowych. Masz więc słowa i frazy, które będziesz podłączał, aby analizować wyniki wyszukiwania. (Jeśli nie masz swojej listy słów kluczowych, sprawdź ten przewodnik dla początkujących, aby zacząć). Weź swoje słowa kluczowe, wpisz je do wyszukiwarki i zacznij analizować wyniki. Upewnij się, aby szukać podczas wylogowania z kont Google. I szukaj w trybie incognito w przeglądarce Chrome, lub w prywatnym oknie przy użyciu Firefoxa, aby wyniki nie były stronnicze.

W tym artykule pokażę Ci również, jak wykorzystać niektóre z naszych narzędzi, aby uzyskać jeszcze więcej danych.

Następnie przyjrzyjmy się, jak zacząć, krok po kroku, wykorzystywać SERPy do:

Badania konkurencji

Badania treści - widok z lotu ptaka

Badania treści - granularne

Badania linków

Badanie konkurencji

Dobrym pierwszym krokiem w analizie wyników wyszukiwania dla danych SEO jest sprawdzenie, kto konkuruje w wynikach dla docelowych słów kluczowych. Ważne jest, aby pamiętać, że to, kto jest twoją konkurencją online, może nie być tym, kto jest twoją konkurencją lokalnie lub twoją zdefiniowaną konkurencją rynkową. Tak więc wyniki mogą Cię na początku zaskoczyć.

Ale pamiętaj: SEO polega na pokonaniu konkurencji w wynikach wyszukiwania, a nie na pokonaniu algorytmów Google.

Teraz, aby zobaczyć, kto jest ranking dla swoich docelowych słów kluczowych, można zrobić badania ręcznie lub użyć narzędzi badawczych. Aby zrobić to ręcznie, wprowadź słowa kluczowe do wyszukiwarki i sprawdź wyniki wyszukiwania.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym są linki zewnętrzne?

W świecie internetu linki zewnętrzne, zwane również backlinkami, odgrywają kluczową rolę w pozycjonowaniu stron internetowych. Są to odnośni...